Steven Kenny (n. 1962, Peekskill, Nova Iorque),
Man with Blinders, 2012, oil on panel, 12.75 x 14 inches
Já estou a ficar velho
Já estou a ficar velho, ainda que tenha
esta figura fixa sem idade,
e me mantenha em forma o aparelho
a que todos aqui somos sujeitos:
a correria cega, a suspensão elástica,
o salto em trave e trampolim de folhas,
e outras altas artes de ginástica.
Mas eu bem sei sentir além da aparência,
e já me aconteceu, ao visitar o canto
onde o mundo se acaba em chão de areia,
ali ver o meu fim anunciado.
Quando em tranquilo pouso assim medito,
peso, e calculo tudo aquilo
que não fiz, e não tive, e não alcanço
com o rosto extravagante que me deram,
já tudo bem pensado considero
se não devo encontrar algum consolo
na ciência que conduz o feiticeiro,
e acreditar também, como me diz,
que é, esta vida, emaranhada teia
de mal fiado, mal dobado fio,
e a morte tão somente um singular casulo
de onde sairei transfigurado.
Mas não sei de que valha imaginar
um outro ser incólume e perfeito
que da minha substância seja feito
e tome, noutro mundo, o meu lugar;
se me não lembra, como serei eu?
Se for quem sou, ainda que mude a capa,
há de voltar aqui, onde hoje estou,
viver o mesmo instante, e ver
escapar-lhe das mãos o que me escapa;
veloz embora, e exímio no salto,
o que hoje perco, há de então perdê-lo,
e faltar-lhe outra vez o que me falta.
António Franco Alexandre,
in 'Aracne'
[António Franco Alexandre (Viseu, 1944) é um matemático, filósofo e poeta português.]
Steven Kenny, The Lantern, oil on linen 30 x 24 in.
Steven Kenny, The Crux III (Doves)
[António Franco Alexandre (Viseu, 1944) é um matemático, filósofo e poeta português.]
Steven Kenny, The Lantern, oil on linen 30 x 24 in.
Steven Kenny, The Crux III (Doves)
"My paintings most often focus on the human figure paired with elements found in nature. These surreal, symbolic juxtapositions are intended to work on at least two levels.
The first alludes to the fact that we are an integral part of the natural world and subject to its laws. This seems like an obvious statement until we step back and objectively assess our symbiotic relationship with each other and the Earth. Depending on your perspective, these relationships fall somewhere on the scale between harmonious and dysfunctional.
The second turns the lens around to look inward upon the stewardship of our own emotional, intellectual and psychological landscapes. The same pictorial subject matter allows me to make references to our individual journeys of self-exploration and discovery. Again, depending on who is holding the compass, we are either lost or on the right path.
At the very least, I desire to create images of beauty and mystery that allow the viewer to find their own personal significance in them."
The first alludes to the fact that we are an integral part of the natural world and subject to its laws. This seems like an obvious statement until we step back and objectively assess our symbiotic relationship with each other and the Earth. Depending on your perspective, these relationships fall somewhere on the scale between harmonious and dysfunctional.
The second turns the lens around to look inward upon the stewardship of our own emotional, intellectual and psychological landscapes. The same pictorial subject matter allows me to make references to our individual journeys of self-exploration and discovery. Again, depending on who is holding the compass, we are either lost or on the right path.
At the very least, I desire to create images of beauty and mystery that allow the viewer to find their own personal significance in them."
Steven Kenny
Steven Kenny, The Shadow, 2010, oil on canvas, 30 x 30 inches
Steven Kenny, Tethered Fulcrum, 2010, oil on linen, 16 x 40 inches
(www.stevenkenny.com)
(www.stevenkenny.com)
Coldplay - Magic (Official video)
Sem comentários:
Enviar um comentário